هیئت تنیس روی میز لارستان    Larestan  Table Tennis  Associate

هیئت تنیس روی میز لارستان Larestan Table Tennis Associate

پایگاه اطلاع رسانی هیئت تنیس روی میز لارستان
هیئت تنیس روی میز لارستان    Larestan  Table Tennis  Associate

هیئت تنیس روی میز لارستان Larestan Table Tennis Associate

پایگاه اطلاع رسانی هیئت تنیس روی میز لارستان

چه کسانی می تواند تنیس روی میز بازی کنند

به طور کلی هر کسی می تواند تنیس روی میز بازی کند ولی همه مردم نمی توانند خوب بازی کنند چون بازی تنیس روی میز دارای ضوابط و معیارها و هدفهای خاص خود می باشد. برای اینکه بتوانید یک بازی خوب ارائه دهید باید رفتار و اعمال فکری و فیزیکی و تکنیکی خود را با این قوائد و معیارها تطبیق دهید. برای دستیابی به این هدف باید حداکثر کوشش و فعالیت خود را در این راستا بنمائید چطور و چگونه؟!


۱- از فکر و تجربیات دیگرانی که در زمینه تنیس روی میز در سطوح مختلف موفق بوده اند در تمرین و اموزش و مسابقه و رقابت استفاده نمائید. هیچ بازیکنی و هیچ مربی ای نباید از بررسی و فراگیری تکنیکهای دیگران و نیز مهارتها و ویزگی های قابل قبول و موثر دیگران خودداری کند.

۲- از نظر علمی و فرهنگی تنیس روی میز را مطالعه و دنبال کنید و با معیارهای میزان موفقیت در این ورزش اشنا شوید و از انها در عمل و تمرین و نیز در رقابت و مسابقه استفاده نمائید.
 

 
۳- با تلاش و کار سخت جلو بروید بدون زحمت و کار سنگین بازیکنی نتیجه لازم و قابل قبول نمی گیرد ولی همه بازیکنانی که تلاش سخت می کنند نیز نمی توانند همیشه موفق شوند مگر اینکه انها اقدامات خود را با پدیده ها و کارهای جدید و پیشرفته مورد نظر تطبیق دهند. بررسی و مطالعه ضوابط مورد هدف و استفاده از انها به عنوان یک راهنما برای عمل خود یک کار ابتکاری است و فقط با کار سخت و تمرین درست مطابق با استانداردهای بین المللی پیشرفته شما می توانید یک بازیکن خوب شوید. با کار سنگین و تلاش زیاد بدون استفاده از فکر و تدبیر پیشرفته کسی به جائی نمی رسد. انجام کار سخت و سنگین نیاز به یک تصمیم قاطع که همانا یک نیروی محرک و جلو برنده است که ما به ان یک اراده قوی پولا دین می گوییم. بازیکن بدون اراده قوی هرگز موفق نخواهد شد.

( خیره شدن به توپ):

در موقع ضربه زدن خیره شدن به توپ اساس و پایه تشخیص نوع توپ حریف در بازی تنیس روی میز می باشد. بعد از زدن ضربه- یک بازیکن باید به طور دقیق مراقب حرکت ضربه حریف باشد (به ویزه در لحظه اصابت راکت به توپ) و نیز پرواز توپی را که به سوی او می اید باید دنبال کند. اغلب بازیکنان نمی تواندد به طور سریع و صحیح ارزیابی و قضاوت کنند و نوع توپ حریف را تشخیص دهند زیرا انها به حد کافی و دقیق به توپ خیره نمی شوند.

(واکنش سریع):

بعد از زدن یک ضربه شما باید به طور سریع مرکزثقل بدن خود را تنطیم و تعدیل کنید و جا بگیرید و به محل اماده بروید که برای زدن ضربه بعدی امادگی داشته باشید. بعضی از بازیکنان اگاهی و هوشیاری درست برای حفظ تعادل بدن خود را ندارند و درست جاگیری نمی کنند و توپ که سریع به انها می رسد در موقعیت خوبی قرار ندارند که بتوانند ضربه صحیح روی توپ بزنند.

مسئله مهم در بازی و مسابقه این است که چگونه یک بازیکن بتواند در حین زدن ضربه ها کنترل بدن خود را حفظ کند و بتواند از حداکثر توانایی و قدرت خود استفاده کند. و بلاخره باید برای یک بازیکن تنیس روی میز روشن بشود که موقعیکه او به توپ ضربه های متوالی و پشت سرهم می زند یک ضربه تمام می شود و سپس ضربه بعدی بازیکن شروع می شود بنابراین یک بازیکن باید هوشیارانه تعادل بدن خود را در یک لحظه حفظ کند تا بتواند این ضربه ها را به نرمی و راحتی و انعطاف اجرا کند . حفظ تعادل بدن بازیکن در حین اجرای ضربه ها از عوامل کلیدی ضربه زدن به توپ است.

موقعیکه یک بازیکن راکت خود را برای زدن ضربه به توپ حرکت و نوسان می دهد او باید هوشیارانه با تغییر مرکز ثقل بدن خود قدرت و نیروی ضربه خود را افزایش دهد و حرکات خود را بیشتر پایدار نماید. در زمان گذشته بازیکنان – بیشتر روی حرکات بازو تکیه می کردند ولی اکنون با پیشرفت تکنیکهای لوپ زدن لازم است که یک بازیکن نه فقط به توپ ضربه سریع و پرقدرت بزند بلکه کنترل خوب روی توپ را داشته باشد.
@ttlar
https://telegram.me/ttlar

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد